Har du lyst til å bidra til opprettholde Roppestad fristrand som en av Norges fineste fristrender, men er ikke medlem?

Velkommen til Roppestad fristrand ved Farris – Nyt kroppsfrihet og naturskjønnhet ved Norges vakreste fristrand

Introduksjon til Roppestad fristrand

• Beliggenhet: Roppestad fristrand ligger ved bredden av det majestetiske Farrisvannet i Vestfold.
  • Fristrand: Stranden er dedikert til å gi besøkende en mulighet til å nyte sol, vann og naturen i et miljø hvor nakenhet er akseptert.

Fasiliteter

• Sandstrand og svaberg: Roppestad fristrand tilbyr en vakker sandstrand og naturlige svaberg hvor gjestene kan sole seg og slappe av.
  • Rent badevann: Farrisvannet er kjent for sitt krystallklare vann og er ideelt for bading og avkjøling på varme sommerdager.
  • Grillområder: Det er dedikerte grillområder og tilrettelagte bålplasser hvor du kan tilberede deilige måltider og nyte piknik med venner og familie.
  • Toalett- og tømmestasjonfasiliteter: Friområdet har enkle toalett- og tømmestasjonfasiliteter for besøkendes komfort.
  • Drikkevann: Det er tilgang til en kran for drikkevann ved sanitæranlegget
  • Avfallscontainer: All søppel skal samles sammen der man oppholder seg og kastes i avfallscontainer ved låven.
  • NB! Det er ikke strømopplegg på friområdet.

Aktiviteter på Roppestad friområde og Farrisvannet

• Padling og båtliv: Utforsk Farrisvannet med kajakk eller båt og opplev den fantastiske naturen fra vannet.
  • Turstier: Roppestad fristrand ligger i nærheten av vakre turstier som gir mulighet for naturopplevelser og fotturer i området.
  • Fiske: Farris er Vestfolds største innsjø og ligger i Larvik kommune. Drikkevannskilde. Av fiskearter vet vi at her finnes ørret, røye, sik, abbor,gjedde, vederbuk og ål. Det er et godt gjeddevann, med fisk på opptil 10 kilo. Ørreten er også av god kvalitet og kan bli stor, men det er ikke mye av den. Røyebestanden er også liten. Det meste av abboren er småfallen, men det blir tatt abbor på opptil kiloen. Bra isfiske
  • Volleyball og strandspill: Ta med deg venner og familie og nyt ulike strandaktiviteter som volleyball, strandfotball eller frisbee.
  • Yoga og avslapning: Stranden er et flott sted for yogaøkter og avslapning i harmoni med naturen.

Sikkerhet og regler

• Tilsynsvakt: Roppestad fristrand har tilsynsvakt som er til stede for å bistå med plassering av bobiler/campingvogner og sikre besøkenes trygghet og velvære.
  • Etikette og respekt: Vi oppfordrer besøkende til å respektere hverandre, naturen og strandens regler for å opprettholde et behagelig miljø.
  • Familievennlig: Fristranden har åpne gressflater og er tilrettelagt for å sikre en trygg og familievennlig atmosfære.

Besøk Roppestad friområde og Roppestad fristrand

• Adkomst og parkering: Det er enkelt å komme til Roppestad fristrand med bil eller offentlig transport, og det er tilgjengelig parkering i nærheten.
  • Åpningstider og sesong: Strandens åpningstider og sesong kan variere, så det er lurt å sjekke informasjonen på forhånd.
  • Ta med deg det du trenger: Husk å ta med solkrem, håndklær, mat og drikke for å gjøre ditt besøk så behagelig som mulig.

Ta en tur innom vår nettbutikk og kjøp medlemskap med Vipps. Du får umiddelbar tilgang til våre nettsider og kan logge deg inn med Vipps. Som medlem får du tilsendt medlemsbladet 4 ganger i året, vårt lokale nyhetsbrev og ved å påta seg ansvar som tilsynsvakt kan man være på vårt naturistparadis i en uke. Du kan også bidra direkte med en donasjon til #102759 på Vipps-appen

Du vil kanskje også være interesert i dette: