Vinterbading
Aldersgruppe: Alle

En liten gruppe blant våre medlemmer fortsetter utover høsten og vinteren å gå turer og bade i vårt nærområde.Slik forbereder du deg til vinterbadet – 5 gode tipsBruk ullsokker/badesko: Mange bader med ullsokker og/eller badesko. De skal dras av med det samme du kommer inn fra sjøbadet. Da unngår du at føttene nedkjøles. Ha med ekstra sett med gode varme sokker. Nummen kan man bli rett etter at man har kommet opp.Ha med matte: Ha gjerne med en sitteplate/varmematte å stå på etter badet. Det varmer mye mer enn å stå med føttene rett på den iskalde sanden.Ta med lue: Vi trenger som regel ikke badedrakt eller badetøy, men varmt på hue og lanker kan være godt etterpå. Ha på lue for å holde toppen varm. Det gir god effekt.Ha med ull: Er godt med ull/superundertøy etter et forfriskende bad.Varm opp før du isbader: Varm opp først. Det holder å jogge eller gå seg en rask tur.Inspirerende kilde: helsetine.no – Derfor er vinterbading sunt – 5 gode tipsEn liten gruppe blant våre medlemmer fortsetter utover høsten og vinteren å gå turer og bade i vårt nærområde. Her er et gruppeområde for Vinterbaderne.