Nakenyoga
Aldersgruppe: Alle

Nakenyoga er helt vanlig yoga, bortsett fra at våre dyktige instruktører og utøvere er nakne. Parallelt med at øvelsene trener kroppen og forbereder sinnet på meditasjon, så får sinnet trening i å tolerere egen og andres kropp – å se kroppen som det fantastiske maskineriet den er. Her spiller det ingen rolle om du er topptrent eller uerfaren, tynn eller har fettvalker og strekkmerker. Yogaen avholdes i en treningssal uten innsyn, varmet opp til en behagelig temperatur for anledningen.

Øvelsene kommer fra Hatha-yoga eller mindful yoga og er av det mer rolige slaget, men ikke uten utfordringer. Vi legger likevel vekt på at alle skal kunne tilpasse øvelsene etter eget nivå. Dette er ingen konkurranse! Etter øvelsene avslutter vi med en kort meditasjon.

Oslo naturistforening jobber for å fremme muligheter for naturisme: Naturlig nakenhet uten skille mellom kjønnene. I tillegg til nakenyoga arrangerer vi blant annet nakenbad innendørs på lørdager. Se våre nettsider for flere detaljer.

Krokitegning av Lena Meyer.