Auen Urtegård

Vestviken Naturistforening
  • Adresse :
    Svartangveien 211, 3748 Siljan, Norge Veibeskrivelse open_in_new

OmAuen Urtegård har siden 1990 blitt drevet som en besøksgård med produksjon og foredling av urteprodukter. Auen gård ble antakelig ryddet i middelalderen. Gamlestua på gården er fra 1750, og blir i dag brukt som et privat museum og et særpreget overnattingssted.OvernattingHer lever du et enkelt hytteliv som man gjorde på 50-tallet. Det finnes 3 hytter på Auen urtegård. Lillestua har enkel stue med kjøleskap og kokemulighet samt dobbelseng. Lekestua har muligheter for enkel overnatting for to personer i køyeseng.Priser:Lillestua: kr. 600,- døgnLekestua: kr. 300,- døgnKursHer er eksempler på kurs som kan arrangeres:  1. Ville vekster: Bruk av ville vekster til mat og medisin. Kurset kan arrangeres rundt om i landet, etter gruppens ønsker. 2. Lag din egen krydderhage: Hvordan få et vellykket resultat. 3. Urtesnaps: Vi tar for oss de ulike brennevinkrydderne. 4. Husapoteket: Lag dine egne urteteer.Auen urtegård tar også imot grupper for kurs og omvisning etter avtale.

Ingen kommende arrangementer funnet.