Roppestad fristrand - Hรธsten i anmarsj - Sesongslutt
Roppestad fristrand – Hรธsten i anmarsj – Sesongslutt

TILSYN/DRIFT

1. VVNF er ansvarlig for tilsyn/drift av Roppestad friomrรฅde pรฅ hverdager og i helgene i perioden 1. mai – 15. september.
  2. VVNF er selv ansvarlig for รฅ skaffe avlรธser i avtaleperioden.
  3. VVNF har opprettet en pรฅmeldingskalender hvor vรฅre medlemmer kan melde sin interesse for ledige vaktuker. Man mรฅ logge seg pรฅ foreningens nettsider med sitt brukernavn (e-postadresse) og passord eller via Vipps, for รฅ kunne melde seg pรฅ vaktuker. Alternativt kan man sende epost til roppestad@vestviken-naturistforening.net eller sende melding pรฅ Messenger chat om at man รธnsker รฅ ha en vaktuke.

Varighet av vaktuke/tilsynsvakt:

1. Som navnet tilsier sรฅ varer en vaktuke normalt sett en full uke, fra mandag til sรธndag.
  2. Om man ikke har mulighet til รฅ ta en full vaktuke, sรฅ er det mulig รฅ dele en vaktuke i to. Dette gjรธres ved at fรธrste del av vaktuka gรฅr fra mandag til torsdag, mens siste del gรฅr fra torsdag kveld til sรธndag. Melding om slik deling av vaktuka mรฅ meldes til roppestad@vestviken-naturistforening.net eller webmaster@vestviken-naturistforening.net
  3. Det er som hovedregel ikke anledning til at to medlemmer deler pรฅ en full vaktuke, paralellt. Det er kun anledning til deling av vaktuke som beskrevet i punkt 2.
  4. Pรฅtroppende/avtroppende vakt kan kun oppholde seg pรฅ Roppestad friomrรฅde i forkant eller etterkant av vaktuke, i henhold til Ordensreglenes bestemmelser og friluftslovens hovedregel om overnatting pรฅ inntil 2 dรธgn. Etterkommende tilsynsvakt kan godkjenne noen fรฅ dagers ekstra opphold hvis lavt belegg.

Tilsynsvaktas oppgaver:

1. Ansvarlig for รฅ anvise plassering av campingvogner og bobiler ved ankomst. Skal i vareta best utnyttelse av de oppstillingsplasser vi har tilgjengelig og ivareta sikkerhetsavstand mellom enhetene. Store biler/vogner plasseres pรฅ รธvre rekke.
  2. Myndighet til รฅ pรฅlegge besรธkende รฅ reise fra plassen hvis de har vรฆrt der lenge (mer enn 4-5 dรธgn) eller det er hรธyt belegg. Fรธrst ankomne vil bli bedt om รฅ reise fรธrst, ved hรธyt belegg.
  3. Rengjรธr toalettene til bruk fra og med 1. mai og ellers regelmessig gjennom sesongen. Tรธmme sรธppelbรธtter pรฅ toalettene ved behov og etterfylle med dopapir. Gi beskjed til styret om rengjรธringsartikler mรฅ kjรธpes inn.
  4. Det er ingen sรธppelbรธtter pรฅ friomrรฅdet. Besรธkende skal selv rydde etter seg og kaste avfall I container. Fรธrer tilsyn med arealene og sjekker friomrรฅdet for avfall en gang pr. uke for รฅ hindre forsรธpling.
  5. Bestiller pumpebil nรฅr tanken til toalettene er ยพ full, eller foran stรธrre arrangementer.
  6. Klipper plener ved hovedbygningen og foran toalettene.
  7. Kan vise bort personer som ikke fรธlger ordensreglene for Roppestad friomrรฅde, eller som ikke opptrer hensynsfullt og med tilbรธrlig varsomhet. Tilsynet kan informere og veilede ved behov og hjelpe til med รฅ holde orden pรฅ omrรฅdet, men vi skal ikke opptre som โ€œpolitiโ€.ย Tilsynsvakt er gitt myndighet av Larvik kommune til รฅ melde fra til politiet pรฅ tlf 02800 hvis behov.
  8. Tilsynsvakt har ikke ansvar for รฅ slukke grillplass og badstue. Den som har fyrt pรฅ er ansvarlig for at grill og badstue er slukket i god tid fรธr det skal vรฆre ro pรฅ Roppestad fristrand. Under perioder med bรฅlforbud, sรฅ skal tilsynsvakt sikre at grillplass og badstue ikke benyttes.
  9. Styret og dets medlemmer har ikke ansvar pรฅ Roppestad fristrand, nรฅr det er tilsynsvakt pรฅ omrรฅdet.

.

en_GBEnglish